Ladbar hybrid / plug-in hybrid kan enten kjøres på ren elektrisitet, fossilt brennstoff eller en kombinasjon av begge deler.
Velprøvd hybridsystem.
Den avanserte drivlinjen, velkjent fra Outlander PHEV, har elmotorer på både for- og bakaksel, og en kraftig og drivstoffeffektiv bensinmotor.
Motorene jobber sammen for å optimalisere bilens ytelse. Banebrytende teknologier gjør Eclipse Cross responsiv og stillegående. Skiftet mellom ren elbilkjøring og bensinmotor skjer sømløst slik at du ikke trenger å tenke på hvor mye batteri som gjenstår.
ACROSS er utstyrt med et sofistikert plug-in hybrid-system som gir økonomisk forbruk og lave CO2-utslipp.
Det skorter heller ikke på kjørefølelse, for bilen har både kvikk respons og lynrask akselerasjon.
Rosinen i pølsa er en elektrisk rekkevidde på hele 75 kilometer.
I kjernen av plug-in hybrid-systemet er det to kraftige elektriske motorer som gir et kraftig dreiemoment i lav hastighet, kombinert med en sterk 2,5 liters motor for rask akselerasjon for høyere hastigheter. Denne kombinasjon av en 2,5 liters bensinmotor og to elektriske motorer på henholdsvis 134kW og 40kW, gir ACROSS en motoreffekt på hele 306HK.
Bilen akselerer fra 0-100 på kun 6 sekunder!
Plug-in hybrid-systemet er utstyrt med fire moduser: standarden EV-modus, auto EV/HV-modus, HV-modus og batteriladnings-modus. Sjåføren kan selv velge hvilken modus man ønsker å benytte, avhengig av kjøreforhold og batterinivå. I EV-modus vil kjøretøyet kun drives av den elektriske motoren, selv ved full akselerasjon. I EV/HV-modus vil bensinmotoren bidra når det for eksempel skal akselereres. I batteriladnings-modus vil den også ta over lading av batteriet.